
Ilja Mensonides
Universiteit Leiden Dagelijks coördinatorIlja is samen met Isabelle verantwoordelijk voor de coördinatie van het Kenniscentrum.
Kort CV
Ilja behaalde in juli 2023 haar bachelorsdiploma Psychologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Tijdens haar bachelor heeft ze via Erasmus+ een semester gestudeerd aan Lancaster University in Engeland. Daarnaast heeft Ilja tijdens haar studie gewerkt als ambulant begeleider in de jeugdzorg.
Momenteel volgt zij de master Kind- en Jeugdpsychologie aan de Universiteit van Leiden en werkt zij als coördinator van het Kenniscentrum Angst en Stress bij jeugd. Haar taken zijn gericht op de interne en externe communicatie zoals het contact met alle partners, het beheer van de website, het schrijven van de nieuwsbrief en onze telefonische advieslijn. Daarnaast ondersteunt Ilja waar nodig bij onderzoeksprojecten en is zij betrokken bij de organisatie van evenementen, trainingen en workshops.
Projecten

KibA
Het Kinderen bedwingen Angst (KibA) project is er voor kinderen en jongeren tussen de 7 en 14 jaar die erg bang zijn voor bepaalde dieren, dingen of situaties bijvoorbeeld spinnen, wespen, de tandarts, overgeven, clowns, honden, bloed.
Lees meer

ISA
Het Interventie voor Sociale Angst (ISA) project is er voor kinderen en jongeren tussen de 8 en 16 jaar met een sociale angststoornis en voor hun ouders. Sociale angst wordt gekenmerkt door overmatige angst en vermijding van sociale situaties, waarbij kinderen voornamelijk bang zijn om negatief beoordeeld te worden door anderen.
Lees meer

LTD bij het LUBEC
Merkt u dat uw kind of een leerling in uw klas terughoudend is, situaties vermijdt of veel piekert? Wilt u dat hij of zij wat meer durft en met meer zelfvertrouwen in het leven staat? Dan is de Leer te Durven! training mogelijk iets voor hem of haar.
Lees meer

KAS Academy 4U!
De KAS Academy 4U! (for you) is ontwikkeld door experts van KAS om kinderen en hun ouders op een interactieve manier te informeren over wetenschappelijk onderzoek.
Lees meer

LTD op school
Een pilotproject dat onderzoekt of we Leer te Durven kunnen implementeren in de schoolcontext.
Lees meer