Ili Ma

Ili Ma

Universiteit Leiden Sociaal leren en peer-invloed bij adolescenten

Ili onderzoekt hoe adolescenten informatie verzamelen om hun overtuigingen te vormen en de rol van sociale media daarin.

Kort CV

Ili promoveerde in 2017 aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Tijdens haar PhD onderzocht ze de interactie tussen motivatie en inhibitie in adolescenten met en zonder ADHD. Hierna werd ze postdoctoraal onderzoeker in het Donders Instituut waar ze sociaal leren onderzocht en daarbij onder andere computationele modellen van gedrag gebruikte. Ze kreeg een NWO Rubicon beurs waarmee ze dit werk voortzette aan New York University in Amerika. In November 2020 begon ze als universitair docent op de afdeling Ontwikkelings- en Onderwijspsychologie aan de Universiteit Leiden.

Ili onderzoekt hoe adolescenten informatie verzamelen om hun overtuigingen te vormen en de rol van sociale media daarin. Haar onderzoek richt zich onder andere op mis- en desinformatie vatbaarheid bij jongeren.

Expertise

  • Adolescenten
  • Peer-invloed
  • Sociaal leren
  • Social media